6 چیزی که نباید به کودکان تان بگویید

مجلـه زندگـی ویتـا

مدير سايتفلار

به سايت ما خوش آمديد

آرشيو مطالب

ليست کامل مطالب سايت

مجلـه زندگـی ویتـا

به وبلاگ من خوش آمدید

درباره سايت
موضوعات
پيوندها
روزانه ها
امکانات سايت

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 20
بازدید کل : 46360
تعداد مطالب : 29
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

نويسنده: فلار

 

1-نرمی بیش از حد
 
نگران نباش. اولین روز مدرسه همه چیز به خوبی می گذرد. چرا فکر می کنید که باید احساس پریشانی و استرس را از کودکتان دور کنید؟اگر شما به کودک تان بگویید که نگران نباشد ، احساسات او را بهم می ریزید.برمن می گوید"چرا که او هنوز نگران است و در مورد روز اول مدرسه پریشان ، و نگران است که چرا نگران است؟از اینکه شما از دیدن نگرانی او ناراحت می شوید نگران تر می شود. همین مسئله در مورد "گریه نکن" و "عصبانی نباش" هم اتفاق می افتد.در عوض به او بگویید می بینم که نگرانی. می توانی به من بگویی بیشترین نگرانی ات از چیست و می توانیم در مورد آن صحبت کنیم؟
 
 
2-از برچسب زدن بپرهیزید
 
آیا مطمئنی که می خواهی دومین کیک را هم بخوری؟بهتر است از زدن حرفهایی که می دانید تاثیر منفی روی کودک شما دارد دست بردارید. دکتر مک کردی می گوید:"اتفاقا ، بهتر است به آنها بگویید او به خوبی غذا می خورد. از برچسب زدن روی کودک تان بپرهیزید. (مانند اینکه اوپسر شکموی من است) چرا که شما هیچ وقت نمی خواهید که از غذا به عنوان اهرم قدرت استفاده کنید. به جای آن بهتر است از اظهار نظرهای خود در مورد غذا به طور مثبت اظهار کنید. ووو من می بینم که دومین کاسه سوپت را هم داری می خوری!
 
 
3-کاملا اشتباه میکنی!!
 
تو همیشه .... یا تو هیچ وقت.... در قلب این اظهارنظر ها برچسب هایی است که شما به زندگی او می چسبانید.جن برمن دکتر و نویسنده کتاب از A تا Z راهنمای پرورش کودک به صورت شاد ، بچه هایی با اعتماد به نفس بالا. اگر مدام به کودک تان بگوئید او همیشه یادش می رود احتمال آن بیشتر است که او به همان چیزی تبدیل شود که شما می گویید شما آن را حدس می زنید هیچوقت صدایش نمی زنید. در عوض از کودکتان بخواهید که به او کمک کنید تاتغییر کند. به نظر می رسد در به یاد آوردن بعضی چیزها مشکلی داری یا فراموش میکنی کتابهایت را به خانه بیاوری. من برای کمک به تو چه میتوانم بکنم؟ 
 
 
4-تلاش کن ، دوباره تلاش کن
 
من میدانم تو سخت تر می توانی تلاش کنی. ناامید شدن توسط دختری که می دانید ظرفیت بیشتری در مدرسه ، ورزش و موسیقی دارد  و به همین خاطر به او فشار می آورید. هر اظهار نظری که به نظر می رساند شما از تلاش های وی ناخوشنود و ناراضی هستید چرا که او را تشویق می کنید سخت تر تلاش کند اما این کار می تواند تاثیر معکوسی روی وی داشته باشد . دکتر امی مک کردی بناینگذار موسسه رفتار مثبت والدین و نویسنده کتاب اگر یک بار دیگر مجبور شوم به تو بگویم ... اگر شما در مورد وظایف کودکان تان بگویید سخت تر تلاش کنند پس انتظارات خودتان را برای وی روشن کنید. اگر اتاقت را تمیز کنی میتوانی بیرون بروی و بازی کنی.
5-حرفهای بد و شرورانه نزنید
 
این کار به طور واضحی غلط است ، به کودک آسیب می زند و زمانی که حرفهای وحشتناکی به او می گویید مانند (آرزو میکنم ای کاش هیچوقت ترا نداشتم) چیزهای بدی در ذهنش می گذرد شاید برای شما شگفت آور باشد که بفهمید چنین حرفهای مضری به کلی اعتماد به نفس و عزت نفش کودک تان را از بین ببرد یا اینکه کودک تان احساس کند برای شما خواستنی نیست و این ضرری جبران ناپذیر به روحیه او وارد می کند.
 
 
6-دخالت نکنید
 
این کاری نیست که تو باید انجامش دهی. بگذار من انجامش دهم. شما از کودکتان تقاضا می کنید که در کاری کمک تان کند- اما او کار را به آن خوبی ای که شما انتظار دارید انجام نمی دهد. اگر خودتان را کنار بکشید و اجازه بدهید او کار خودش را انجام دهد. اما اگر اشتباهی کرد خودش چگونگی انجام آن را یاد می گیرد به او نگویید که آن کار را به شما بسپارد تا شما برایش انجام دهید. اگر خودش از شما درخواست کرد می توانید دخالت کنید. اما در فضایی همکارانه نه رقابتی. بیا تا من نشانت بدهم که مادرم چگونه به من یاد داد که این حوله را تا کنم؟

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوع مطلب: <-CategoryName->
برچسب ها:
آخرين عناوين
آرشيو
نويسندگان
تقويم
برچسب ها
کليه حقوق اين سايت متعلق به مجله زندگی ویتا است. کپی از مطالب فقط با ذکر منبع جایز است.: